יום חמישי, 12 במרץ 2009

חלק ב'-תכנון חקר
הבעיה (שאלת החקר): השוואה בין רמת המודעות של גילאים שונים למצב הנשרים ולסכנת ההכחדה שהם נמצאים בעקבות הרעלה מחומרי הדברה בין בני נוער לבין ילדים ביסודי במרכז הארץ (ראש העין).
השערה: לדעתנו לבני הנוער בחטיבות תהיה יותר מודעות בקשר להידלדלות הנשרים מאשר לילדי היסודי.
אנו נבצע את המחקר באמצעות סקר.
סקר:
אוכלוסיית היעד היא גילאי 14-15 ו 10-11
אנו נשאל כ-20 ילדים.
השאלות יהיו:
1. (תמונה של נשר): האם אתה מזהה את החיה שבתמונה?
2. האם ישראל היא בית גידול לנשרים?
א. כן
ב. לא
ג. לא יודע

3. האם ביקרת במיצפור נשרים (עשית תצפית על נשרים)
כן / לא

4. אם כן – היכן עשית זאת? בשמורת גמלא שברמת הגולן, במדבר יהודה בדרום הארץ, אחר :

5. באיזו מסגרת נעשתה הפעילות:
בית ספרי
משפחה,
חוג,
אחר
6. מה ידוע לך על הנשרים בישראל?
בתי הגידול שלהם:
כמות הנשרים בארץ:

7. הנשר נמצא בסכנת הכחדה בישראל האם ידוע לך על כך
א. כן
ב. לא
במידה והתשובה שכן יודע
8. מהיכן נודע לך על מצבם של הנשרים?
א. תקשורת : עיתון כתבה בטלביזיה אינטרנט
ב. פעילות בבית הספר
ג. פעילות משפחתית
ד. אחר
9. הסיבות להכחדת הנשרים בישראל מגוונות
ציין מהן לדעתך שתי הסיבות העיקריות ביותר למותם של הנשרים
א. ציד
ב. הרעלות מחומרי הדברה
ג. תמותה טבעית בשל זיקנה ומחלות
ד. חוסר במזון
ה. ירידה ברבייה
ו. תהליכי עיור ובנייה (סלילת כבישים, בניינים וכד')
ז. התחשמלות מעמודי חשמל ומתח גבוה
10. מי לדעתך צריך להיות אחראי למותם של הנשרים?
א. המדינה
ב. האנשים המרעילים את בעלי החיים וגורמים להרעלת הנשרים
ג. אף אחד לא אחראי
ד. אחר:

11. האם הסקר ודף המידע סייעו לך להבין טוב יותר את מצבם של הנשרים בישראל ואת הסכנה לקיומם?
כן
לא
אחר
פנינה אנחנו מזכירים לך שהרקע והתכנון חקר היו מוכנים ורצינו לדבר איתך לפני שנשלח לך אותם.

תגובה 1:

  1. בנות, קצרו את הבעיה.
    א. הבעיה (שאלת החקר): השוואת רמת המודעות של ילדי חט"ב וילדי יסודי למצב הנשרים ולסכנת ההכחדה שבה הם נמצאים בעקבות הרעלה מחומרי הדברה.
    ב. השערה: בני הנוער בחטיבות יותר מודעים לבעיית הידלדלות הנשרים בעקבות הרעלה מחומרי הדברה.
    אנו נבצע את המחקר באמצעות סקר.
    ג. שאלות טובות ובהחלט מאפשרות להבין את רמת המודעות של הנשאלים. לאיזה דף מידע התכוונתם בשאלה 11?
    גשו להעברת הסקר: כ-15 נשאלים לכל קבוצת גיל.
    כמו-כן, שימו לב וציינו: מהו הגורם המשפיע והמושפע בחקר שלכם.
    בהצלחה,
    פנינה.

    השבמחק